• warstwa

    Zakładając takie warstwy dachu:

    Krokwie - płyta pir nakrokwiowo - łaty/kontrłaty - ciemna blacha na rąbęk.

    Czy jest sens zapakować jakiegoś pexa z wodą pomiędzy pir a blachę, aby trochę uszczknąć energii słonecznej?Dach czeka na blachę, czas zacząć myśleć o dachowcu. Ma grzać tylko bufor CWU 800-1000 litrów. W buforze wężownica w której będzie przepływowo podgrzewana CWU. Już raz tu pytałem, odpowiedź nie była jasna. Czy 70m2 czarnego dachu wystawionego na południe zagrzeje mi ten bufor do jakiejś rozsądnej temperatury? Zakładam na początek wersję tańszą - z chłodnicą.

    Czy mam olać taki duży bufor i zrobić coś mniejszego?

    Rozmawiałem ostatnio z instalatorem m.in solarów, buforów itp.

    Instalator ten instaluje wyłącznie kolektory słoneczne gdzie czynnikiem przenoszącym energię jest woda a nie glikol.CWU produkuje PPci taka na powietrze wentylacyjne. Tylko u mnie nie czerpie z wentylacji tylko z pod połaci dachu dzięki czemu wydłuzam jej okres pracy do listopada . no mniej więcej . wyrzut powietrza latem jest do domu a gdy zimno do garażu. 

    A gdyby tak, taką chłodnice samochodową spiąć z CWU ze zbiornika tej pompy i dmuchac tym na chałupę. Pompa niech chodzi non stop. No w każdym razie o wiele dłużej niż na potrzeby tylko CWU ? Ma to sens?

    Działa to w ten sposób, że jest badana temp przy kolektorze, i jeśli jest odpowiednio wysoka, woda wpompowywana jest do kolektora i następnie ładowany jest bufor. Jeśli temp jest za niska, bądź bufor jest już naładowany, woda z kolektora jest spuszczana. Nie ma więc problemów z przeładowaniem bufora, zagotowaniem czynnika, czy zamrożeniem wody w kolektorze.Tak, myślę o tym także, pogotowie wodociągowe    i szczerze jeśli będę miał jakąś większą kasę wolną, to bardzo prawdopodobne.

    Ale różnica w kosztach panel pv i pex póki co powala. Nawet z dotacjami nie wygląda to tak różowo.

    Ruuki robi fajne panele PV. Wpasowują się miedzy rąbki. O cenę jeszcze nie pytałem, ale na pewno nie jest tanio 


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :